dissabte, 16 de febrer del 2013

Algú sap un truc per obrir un pot de melmelada??? #SOS #vullesmorzar


Avui m'ha passat una cosa força curiosa i divertida. Resulta que, quan m'he disposat a esmorzar la meva magnífica torrada amb mantega del Cadí i melmelada, no he tingut forma coneguda de poder obrir el maleït pot de vidre.
Després de picar al cul del pot, picar amb un drap sobre el marbre la part del tap, intentar trencar el buit amb un ganivet entre la rosca i el tap i posar-lo una estona sobre el radiador per dilatar el tap, he decidit demanar ajuda.
Addicta com sóc al 2.0 i ferment creient de la seva utilitat he decidir fer un twit i un estat de facebook on deia: "algú sap un truc per obrir un pot de melmelada??? #SOS #vullesmorzar". A partir d'aquí, un llistat d'amistats amables i solidàries han compartit amb mi els seus consells. He de dir-vos per avançat, que tots els que he pogut provar, no m'han funcionat. Quan me n'he cansat, he afegit a la torrada una mica de sucre i au, estupendíssim esmorzar!
El meu twitt ha tingut també llarga repercussió a través d'un grup de whatsAap, on amb més de 80 missatges hem pogut compartir consells i riures, arribant fins i tot a saludar als membres del CNI o Método3 que ens estaven espiant pensant-se que parlàvem en clau. Es que el grup és una "tapadera" han arribat a dir!!!

Aquí us deixo els consells que m'han fet arribar per si mai us trobeu en la mateixa situació que jo. Moltes gràcies a tothom, m'heu fet riure moltíssim!!!

  • Dóna-li copets a la tapa amb el marbre de la cuina.  Fet!
  • Llavors copets amb la mà al vidre al cul del pot. Fet!
  • Pot de cap per avall i li dones un o varis cops forts sobre un drap de cuina doblegat sobre el marbre. Fet!
  • Punta del ganivet entre tapa i rosca per fer sortir aire/despegar. Fet!
  • Prova-ho amb l'esquerra. Fet!
  • Dóna-li cops de cap per avall pel cul i treus l'aire que fa pressió, si ho fas bé s'obirà fàcilment... Fet!
  • Un copet a la tapa amb la mà de morter. A la propera ho provaré!
  • Posa un drap a sobre el marbre i dóna copets amb el canto de vidre, no falla mai!!! Fet!
  • Fica'l una estona el tap sota el raig de l'aigua calenta, després pica amb la mà de morter. A la llista per la propera!
  • Agafes un ganivet gran per la fulla i li dones cops amb el mànec al voltant del tap, no molt forts que sinó no et taparà bé després. Fet!
  • Estàs equivocada, profundament equivocada, què hi fas esmorzant a casa teva? NIngú et pot convidar? No sé, el meu amic, al palauet, un esmorzaret davan dels finestrals amb vistes a la serralada del Cadí tota emfarinada, què bucòlic! No sé pas si em sentaria gaire bé l'esmorzar.
  • Prova una solució que em diu la meva cosina. Posa un pot al foc amb quatre dits d'aigua i el pot de melmelada de cap per avall fins que bulli i a obrir-lo. Apuntat per si em torna a passar!
  • Hi ha un truc infalible si el meu amic et nega l'entrada al Palau. Un ganivet de punta rodona, fas una mica de palanca entre el tap de llauna i el vidre, només una mica, per a que entri l'aire dintre el buit, i ja està, queda molt més feble la obertura. Fet!
  • Dóna-me'l a mi!!!! Noooooooooooooo "esssshhhh miiiiiiiiio..."
  • Prova de donar un cop sec amb la mà oberta a la base del pot (agafant-lo bé!). Així pots trencar el buit i obrir-lo. Fet!
  • Has provat de fer palanca amb el mànec d'una cullera o forquilla? Fet!
  • Si mai veus un gadget així en una botiga de coses de cuna... no hi ha cap pot que s'esccapi. El buscaré desesperadament! 


  • Mètode 3: Picar amb el mànec d'un ganivet els laterals del tap del pot. Fet!
  • Busca una App!!!  Els quatre següents consells són de "Festival de l'humor"!!!
  • Una Appot
  • Que sigui 2.0 i que puguis fer m'agrada quan obris el pot amb l'appot i opció de compartir.
  • Resumint mireia, necessites un iPot!
  • 3 cops a terra amb el pot en posició lateral. Sempre funciona! A terra no, però ho he fet al marbre.
  • Mètode 4: Amb l'assecador de cabell, escalfar només el tap (no el pot) Anotada!
  • Dremmel i disc materiales duros. Aquest no l'havia entès, he hagut de buscar al senyor Google què era. És una eina! :)
  • Mètode 5:Trucar al veí que fa peses al gimnàs... No tinc veí!
  • Resposta al mètode 5: Que quan torni del gimnàs porti un altre pot de melmelada? :)
  • Mètode 6 (el capitalista): Baixar a comprar un altre pot de melmelada. No! Tinc un pot, fins que no me l'acabi no en compro un altre! L'obriré sigui com sigu! X(
  • Finalment hi ha el mètode martell, és definitiu!
  • Mètode 7 (el cooperativista): Demanar-li una mica de melmelada al veï. Aix... si tingués veí!
  • Mètode 8: Fes-te tu mateixa la melmelada. Crec que no hi sóc a temps! I si la faig i llavors no puc obrir els pots?
  • Mètode 9: Anar a esmorzar al bar. Era la opció fàcil, però massa recorrent. Avui esmorzar lleugeret i una miqueta d'esport!
  • El millor, per la propera, és guardar els pots cap per avall. Ara ja el tinc així!



1 comentari:

Miquel Pueyo ha dit...

No és ben bé el cas que planteges,però si mai no se't queda enganxat un vas dins d'un altre, posa'ls al congelador i en una estona els podràs separar fàcilment.